شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:
کد خبر: ۱۰۲۹۲۸
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶

فکرشهر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه نوآوری کار بخش خصوصی است، گفت: کارمند دولت نوآوری نمی‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سورنا ستاری در حاشیه سفر به بوشهر و رونمایی از دستاوردهای دانش بنیان نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه پیش از هر چیز مفهومی فرهنگی است هر وقت فرهنگ درست شود، توسعه رخ می‌دهد، این فرهنگ جدید در سال های اخیر در نیروی دریایی ارتش رخ داده است و درها به روی جوانان خلاقی و شرکت‌های دانش بنیانی که بیرون از دژبانی هاهستند، باز شده است. در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان منبع عظیم نیروی انسانی وجود دارد که باید از آنان بهره برد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی به این نتیجه رسیده است که کار را به شرکت‌های دانش بنیان و جوانان بسپارد تا آنان پژوهش کنند و مجری ساخت باشند و خودش را پدر کار بداند، اضافه کرد:  اگر به جوانان میدان بدهیم و تضمین فروش بدهیم بسیاری ازاین شرکت‌ها خودشان سرمایه‌گذارهم پیدا می‌کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه چند وقتی است بر روی ساخت موتورهای برقی و دیزل و موتور بنزینی تمرکز کرده‌ایم، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت در ساخت موتورها در رانش دریایی اتفاق می‌افتد و وابستگی‌های شدیدی در این حوزه داریم و فکر می کنم که یکی از کلیدهای مشکل ما در حوزه دفاع دریا بحث موتور است که خودمان باید آن را بسازیم.

ستاری با اشاره به موتور دیزلی که امروز در بوشهر رونمایی شد، بیان کرد: این موتور دیزلی کار یکی از شرکت‌های دانش بنیان است که متوسط سن اعضایش بیش از ۳۵ یا ۳۴ سال نیست. ما از این جوانان حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: مهمتر از همه نیروی دریایی ارتش منطقه نوآوری دریایی دربوشهر در اختیار جوانان خلاق قرار داده است که این باعث می شود نوآوری وارد حوزه دفاع شود. هر جا در حوزه دفاع برنده شدیم به علت نوآوری خاص خودمان بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمادگی داریم که در خدمت دانش بنیان‌ها باشیم که می‌خواهند وارد میدان در حوزه دفاع شوند، عنوان کرد: نوآوری کار بخش خصوصی است و کارمند دولت نوآوری نمی‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر